Aigues d'Arenys
  • INICI
  • EL SERVEI
    • QUI SOM?
    • CONTACTE
    • TRANSPARÈNCIA
  • ATENCIÓ A L'USUARI
    • CONSELLS D'ESTALVI
    • PREGUNTES FREQÜENTS
    • DESCRIPCIÓ DE LA FACTURA
    • TARIFES I NORMATIVA
    • QUOTA SOCIAL
    • QUOTA PER FUITA
    • ANALÍTIQUES
  • ACTUALITAT
  • OFICINA VIRTUAL
  • INICI
  • EL SERVEI
    • QUI SOM?
    • CONTACTE
    • TRANSPARÈNCIA
  • ATENCIÓ A L'USUARI
    • CONSELLS D'ESTALVI
    • PREGUNTES FREQÜENTS
    • DESCRIPCIÓ DE LA FACTURA
    • TARIFES I NORMATIVA
    • QUOTA SOCIAL
    • QUOTA PER FUITA
    • ANALÍTIQUES
  • ACTUALITAT
  • OFICINA VIRTUAL

PREGUNTES FREQÜENTS

Què es necessita per tramitar un canvi de titularitat del servei d’aigua potable d’un habitatge o un local?

Per tal de formalitzar la signatura de la pòlissa corresponent, cal presentar-se a les nostres oficines o enviar per correu electrònic, amb la següent documentació:  

Per un habitatge:     

  • Document acreditatiu de la legitimitat de l’ocupació de l’habitatge (escriptura de propietat o contracte de lloguer).
  • DNI
  • / NIF / NIE
  • Número de compte corrent.
  • Número de telèfon i correu electrònic.
  • Autorització (en cas de no poder signar el titular).

Per a un Local:

  • Document acreditatiu de la legitimitat de l’ocupació de l’edifici (escriptura de propietat o contracte de lloguer).
  • Document acreditatiu de la constitució de la societat (si s’escau)
  • DNI / NIF / NIE
  • Número de compte corrent.
  • Llicència d’activitat o comunicació prèvia.
  • Número de telèfon i correu electrònic.
  • Autorització (en cas de no poder signar el titular).
Què es necessita per tramitar l’alta de subministrament d’aigua potable i clavegueram d’un habitatge, local o provisional d’obres?

Per tal de formalitzar la pòlissa corresponent, cal presentar-se a les nostres oficines o enviar per correu electrònic, amb la següent documentació:      

  • Document acreditatiu de la legitimitat de l’ocupació de l’habitatge, local o obres (escriptura de propietat o contracte de lloguer).
  • DNI  / NIF / NIE
  • Document acreditatiu de la constitució de la societat (si s’escau).
  • Llicència d’activitat o comunicació prèvia ( En cas de Local ).
  • Llicència d’obres ( En cas del provisional d’obres )
  • Número de compte corrent.
  • Butlletí d’instal·lació d’aigua.
  • Número de telèfon i correu electrònic.
  • Autorització (en cas de no poder signar el titular).
  • Import d’alta de comptador segons tarifa vigent.
Quin és el mínim trimestral que es paga per un subministrament d’aigua d’un habitatge, local o espai d’obres?

Per part d’Aigües d’Arenys, el concepte mínim com a consum d'aigua, representa no consumir cap m3  però a nivell d’imports, hi ha una despesa fixa (quota de servei), a la que posteriorment s’aplica el percentatge de clavegueram aprovat. Pel que fa al cànon de l'aigua, es factura un mínim de 18 m3 al trimestre. A més a més del corresponent impost de l'IVA.

Com es desglossa la factura d’aigua?

Veure la descripció de la factura a la secció del menú: Atenció a l'usuari/a.

S’ha d’estar empadronat al municipi per poder aplicar la tarifa correcta?

Sí, és imprescindible i cal comunicar-ho a Aigües d’Arenys. A la factura trimestral s’indica el nombre de persones empadronades.

 Què cal aportar per aplicar la tarifa social d’Aigües d’Arenys?  

Veure la ajut social a la secció del menú: Atenció a l'usuari/a.

Què cal fer per sol·licitar l’ampliació de tram del cànon de l’aigua, per unitats de convivència de 4 o més membres?

 ​Cal sol·licitar-los directament a l’Agència Catalana de l'Aigua.
https://aca.gencat.cat/ca/tramits/Ampliacio-dels-trams-del-canon-de-laigua-per-unitats-de-convivencia-de-4-o-mes-membres
Per a més informació truqui al 012 o consulti la pàgina www.gencat.cat/aca  

Com acollir-se al Cànon Social de l’ACA?

Es poden acollir: 
Les persones físiques titulars d’un contracte domèstic de subministrament d’aigua (només a l’habitatge on estan empadronats) i que es trobin en les situacions següents que detalla l’Agència Catalana de l’Aigua: https://aca.gencat.cat/ca/tramits/Tarifa-social-del-canon-de-laigua

Tots aquests tràmits, cal sol·licitar-los a l’Agència Catalana de l'Aigua. (Per a més informació truqui al 012 o consulti la pàgina www.gencat.cat/aca)  

Hi ha algun descompte per persones que tinguin algun grau de discapacitat?

Quan un dels membres empadronats té un grau de discapacitat superior al 75%, s’amplia el primer tram amb 9 m3/trimestre. Pel que fa al cànon de l’aigua, caldrà que ho sol·liciti directament a l’Agència Catalana de l’Aigua, aportant la següent documentació: 

Omplir el formulari (consultar www.gencat.cat/aca, i descarregar l’arxiu: “FORMULARI”) junt amb la resolució de l'Institut Català d’Assistència i Serveis Socials (acreditant grau de disminució superior a 75%), factura de subministrament d’aigua, fotocopia DNI i certificat de convivència (en el que el titular estigui empadronat).

Quines opcions de pagament hi ha per fer front als rebuts de la factura de l’aigua?

El pagament de les factures es realitza de les següents maneres:

  • Mitjançant domiciliació bancària. 
  • Mitjançant un codi de barres que es pot pagar a les oficines de Correos o a les entitats bancàries concertades i especificades en la mateixa factura. 
  • Mitjançant targeta de crèdit/dèbit a les oficines d’Aigües d’Arenys.
Com es pot domiciliar el rebut en un compte bancari, o canviar aquest compte?

Presencial a les nostres oficines o enviant un correu electrònic a atencio@aiguesdarenys.cat .

Quins avantatges s'obtenen en domiciliar el pagament de les factures?
  • Comoditat al no haver de desplaçar-se ni esperar torn.
  • Seguretat al no haver de manejar diners en efectiu.
  • GRATUÏT. Els cobraments de rebuts a través del compte bancari no comporten cap recàrrec.
On es poden consultar les tarifes aplicades a la factura, i la normativa vigent referida al servei?

Veure la secció Tarifes i Normativa a la secció del menú: Atenció a l'usuari/a.

Quina és la qualitat de l'aigua i quina duresa té?

L'aigua que subministrem compleix tots els paràmetres de qualitat que ens exigeix el RD 03/2023 i realitzem les analítiques mensuals de diversos punts de la xarxa a través d’un laboratori autoritzat per el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. 

Cada dia es comproven els paràmetres de clor i organolèptics ( gust, olor, color i terbolesa ) en uns 12 punts de mostreig que representen la homogeneïtat de la xarxa.  

 La duresa de l’aigua en termes de calç i mesurada en mg CaCO3/l té lla consideració de SEMIDURA (classificació segons l'OMS), tot i que la quantitat de calci i magnesi no és sempre constant. En general, podem informar que la mitjana dels darrers anys, varia entre 245 mg/ l. i 315 mg/l. 

Cada quant es rep la factura de l'aigua?

La factura de l'aigua s'emet trimestralment, essent els períodes de facturació els següents:

  • 1º trimestre ( gener, febrer i març )
  • 2º trimestre ( abril, maig i juny )
  • 3º trimestre ( juliol, agost i setembre )
  • 4º trimestre ( octubre, novembre i desembre )

Les factures s’envien a mitjans del mes següent de la finalització de cada trimestre i es giren els imports la primera setmana del més següent de rebre les factures.

Es poden fraccionar els pagaments de les factures?

Sí, presencial a les nostres oficines i es valorarà cada cas de forma individual.

Les lectures dels comptadors, són reals o estimades, i com es facilita la lectura d'un comptador que no s’ha pogut llegir?

Efectuem lectures reals dels comptadors, i per tant, sistemàticament i massivament no s'adjudiquen lectures estimades. 

En cas de no poder llegir el comptador, es deixa carta de notificació perquè ens comuniquin la lectura, que també pot efectuar-se telefònicament, per correu electrònic. Si finalment, i a l'hora de facturar, ens ha estat impossible obtenir la lectura, llavors sí que s'anota una lectura estimada. 

Independentment del format del comptador, per a prendre’n la lectura, únicament és consideren els dígits en color negre (m³).

De qui és propietat el comptador?

Els comptadors són propietat d'Aigües d’Arenys i dins la quota de servei present a la factura, hi ha inclòs entre altres el seu manteniment i substitució en cas d'avaria o antiguitat.

Com se sol·lícita la verificació oficial del comptador?

L’usuari/a i Aigües d’Arenys, tenen dret a sol·licitar dels Serveis Territorials d'Indústria de la Generalitat de Catalunya o a altre organisme competent de l'Administració, la verificació dels aparells de mesura instal·lats.   

Si l’usuari/a sol·licita la tramitació de l'esmentada verificació oficial, haurà de dipositar prèviament a les oficines d'Aigües d’Arenys l'import de les despeses de desmuntatge, substitució del comptador, transport, verificació oficial i reinstal·lació del comptador (tarifa actual: 90 €). En el cas que la verificació resulti favorable als interessos de l'abonat, Aigües d’Arenys procedirà a retornar la quantitat dipositada immediatament, i s’atendrà al dictamen elaborat, abonant les factures errònies i tornant a facturar els consums que siguin correctes. 

Si és Aigües d’Arenys qui sol·licita la verificació, sempre seran a càrrec seu, les despeses ocasionades.

En cas de molta pressió d'aigua. Què es pot fer?

Tot i que la pressió de l'aigua que subministrem és diferent per a cada client/a, en funció del dipòsit del qual rebi l'aigua i de l'alçada del pis en què es trobi el seu habitatge o local, per a un mateix client/a, la pressió de l'aigua subministrada és aproximadament sempre la mateixa.   

La pressió de l’aigua segons el codi tècnic de l’edificació s’ha de trobar a peu de carrer entre els 2,5 i 6 Kg/cm2. Si aquesta pressió és superior als 6 Kg/cm2, caldria col·locar un regulador de pressió després del comptador i fora de la caixa que l’acull. Aquest regulador ens permetrà no malmetre la instal·lació interior de l’habitatge. Els recordem que aquests elements, formen part de les instal·lacions interiors, per tant, responsabilitat dels usuaris/es.

Es pot sol·licitar una analítica de l'aigua en una instal·lació interior domèstica o industrial?

L'aigua que subministrem és potable. De fet ara, i segons la normativa vigent, es defineix com a apta per al consum humà, i compleix el Reial decret RD 03/2023. 
Fem totes les analítiques necessàries diàriament de diferents zones del poble, per tal d'assegurar la garantia sanitària de l'aigua subministrada.

Si es desitja fer una analítica de l'aigua procedent de la instal·lació interior, aquesta haurà de ser assumida per l’abonat i caldrà fer-la mitjançant qualsevol laboratori autoritzat per el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. 

El Personal d'Aigües d’Arenys es desplaça pels habitatges particulars oferint Analítiques de la qualitat de l'aigua o venent aparells descalcificadors o de filtratge?

Aigües d’Arenys MAI HA FET, FA, NI FARÀ visites personals d'aquest tipus, perquè l'aigua subministrada compleix la vigent normativa sanitària i és apta per al consum humà (Reial decret RD 03/2023).

És obligatori canviar la titularitat del subministrament quan hi ha un canvi d’usuari del mateix?

Per al subministrament d'aigua, els contractes són personals i intransferibles, per la qual cosa és necessari que els contractes estiguin a nom dels usuaris del servei.

Tinc un llogater que ha marxat del pis i ha deixat un deute dels rebuts d’aigua, haig d’assumir-lo com a propietari/titular de la pòlissa?

Sí, segons l’Ordenança fiscal núm.19 de l’Ajuntament d’Arenys de Munt, el propietari de l’habitatge i titular de la pòlissa de subministrament d’aigua és el subsidiari final del deute.

Com es pot fer per no rebre la factura en paper?

A la nostra pàgina web, a la secció Oficina Virtual, pot realitzar aquest tràmit. També es pot realitzar per correu electrònic a atencio@aiguesdarenys.cat , pel telèfon d’atenció a l’usuari 937 950 112  o a les nostres oficines de dilluns a divendres, amb horari de 9 a 14h.

Què es pot fer si es detecta una fuita d'aigua al carrer?

Per a comunicar una avaria, es pot contactar amb nosaltres a través del nostre telèfon d’avaries: 93 795 01 12 les 24 hores del dia, o també directament a les nostres oficines en horari d’atenció al públic.

Aigües d’Arenys m’ha d’avisar si tinc una fuita a la meva instal·lació interior?

No, ja que és responsabilitat de l’usuari, però si al realitzar les lectures trimestrals, veiem que el consum respecte del mateix trimestre de l’any anterior ha pujat més d’un 50%, realitzem un avís que dipositem a la bústia per tal que l’usuari realitzi les revisions pertinents de la seva instal·lació.

Com es pot comprovar si hi ha una fuita d’aigua en la instal·lació interior de l’usuari?

La forma més senzilla és observar si les agulles analògiques del comptador giren quan no tenim cap consum d’aigua a l’interior de l’habitatge/local. Això ho podem fer a qualsevol hora del dia i sempre assegurant que no tenim cap cisterna carregant, aixeta oberta, rentaplats o rentadora funcionant....

A qui correspon la reparació d'una avaria/fuita en la instal·lació interior?

El manteniment i conservació de les instal·lacions interiors són responsabilitat de la propietat.
Cal recordar que si l’habitatge disposa d’aixeta d’escomesa ( clau de pas )a la via pública, l’usuari és responsable de solucionar qualsevol avaria que hi hagi entre la mateixa i la instal·lació interior ( espai comptador inclòs ). En cas contrari, que aquesta aixeta d’escomesa no hi sigui, la companyia es farà responsable fins el comptador, excloent l’aixeta de sortida. 

AIGÜES D'ARENYS

Qui som

Oficina Virtual

Preguntes freqüents

Descripció de la factura

INFORMACIÓ

Mapa web

Avís legal

SEGUEIXNOS

Instagram

CONTACTE
Carrer Generalitat, 5 Local 2, 08358, Arenys de Munt, Barcelona

93 795 01 12

atencio@aiguesdarenys.cat

Copyright

  • Inici
  • Mapa del Lloc
  • Iniciar Sessió